Nationale voorleesdagen: Floortje gaat naar de dokter {Review}

30 januari 2017 in Review: Boeken

Op 25 januari j.l. zijn De Nationale Voorleesdagen 2017 groots gestart met Het Nationale Voorleesontbijt, waar basisscholen, bibliotheken peuterspeelzalen en kinderdagverblijven massaal aan meededen.

Omdat ik nog steeds boeken voor Elara haar boekenkast verzamel, leek het me een mooi moment om een aantal ziekenhuis boeken te reviewen. Toen Elara zoveel in het ziekenhuis opgenomen werd besloot ik mijn jacht naar ziekenhuis boeken te openen, om haar in de toekomst beter te kunnen helpen als er een opname of operatie gepland stond. Nu heb ik nooit de kans gehad om met haar de boeken door te nemen, maar toch ben ik ze blijven sparen. Vraag me niet waarom, maar ik voel me er ‘fijn’ bij. Ik heb inmiddels een mooie verzameling ziekenhuis boeken voor kinderen. Ik deel graag mijn mening over het boek met jullie. Wie weet kan het jullie kind (ook) helpen.

Vandaag in de review: Floortje gaat naar de dokter!

Floortje krijgt een prik bij de dokter en is hier een beetje bang voor. Floortje probeert nog om haar beer in plaats van zichzelf te laten gaan, maar daar trapt haar mama natuurlijk niet in. “Heb ik na die prik een gat in mijn arm?” vraagt Floortje aan haar moeder. De fantasie van Floortje vind ik heel speels en realistisch. Het verhaal laat zien dat een prik krijgen van de dokter helemaal niet eng is en maar heel kort pijn kan doen, maar het zo weer voorbij is.

De illustraties vind ik vrolijk en heel duidelijk, het laat zien wat er gebeurd bij de dokter.

Floortje gaat naar dokter was ook één van mijn kringloop vondsten en ik betaalde er een euro voor. Je kunt dit boekje soms nog op Marktplaats vinden maar is ook te koop via bol.com voor €12,25,-

Dit boekje is het meest geschikt voor kinderen tussen de 3 en 6 jaar.