Het vlinderkindcafé

4 mei 2016 in Persberichten

Een ontmoetingscafé voor ouders van overleden kinderen. Een bijzonder initiatief van Nathalie van Stijn. Een Vlinderkindcafé is een ontmoetingsplek/bijeenkomst voor ouders van een overleden kind. Nathalie van Stijn is schrijfster van het blog My life blogs en het boek Lieve Juul. Een Vlinderkindcafé is een plek waar alle emoties zijn toegestaan en worden begrepen, want iedereen daar weet écht wat jij hebt doorgemaakt. En wat je nog meemaakt… Het eerste vlinderkindcafé vindt plaats op 7 juni van 13 uur tot en met 16:00 uur in Gouda bij De Kleischuur.

Voor wie is het Vlinderkindcafé?

• Voor ouders van overleden* kinderen
  • Het doel is 2x per jaar een bijeenkomst te houden
  • Aan de hand van een thema: Uitwisseling van ervaringen rondom het overlijden van een kind
  • Entree is inclusief consumpties (3 drankjes en een hapje) en zal maximaal 25,- bedragen
  • Locaties zullen wisselen en zich verspreiden over het land. Blijf hier op de hoogte van de bijeenkomsten.

*overleden kinderen: Hiermee gaan voor nu uit vanaf een zwangerschapstermijn van 16 weken tot het verlies van een groter/ouder kind.

Op de dag zelf zullen gastspreker Ellemijn Veldhuijzen van Zanten en zangeres Anja Dalhuisen aanwezig zijn. Ellemijn is actrice, columniste en moeder van 6, waar zij er 3 van moet missen. Zij zal die dag gastspreker zijn. Anja kennen jullie misschien wel van The Voice en zij zal het prachtige nummer zingen dat zij schreef aan haar overleden zoontje Boris. Inmiddels is er nog iets moois toegevoegd aan de dag zelf, een mini workshop van Woordkunsten over hoe je schrijven kunt gebruiken bij de verwerking. Daarbij gewoon gezellig met elkaar in gesprek! Een middag vol herkenning. Wil je meer weten? Klik even door naar de website, of de facebook pagina, of de pagina van het event zelf.

Aanmelden kan via de mail: lievejuul@outlook.com

Of ik zelf ga is nog even aankijken, ik zou die dag in Circus CliniClowns werken. Als ik een vervanger kan vinden hoop ik er bij te kunnen zijn.

Veel liefs,
Kimberley